Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přechod z alternativní mateřské školy do základní školy
NÍDLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je zaměřena na alternativní vzdělávání dostupné v České republice. Vysvětluje základní principy těchto alternativních pedagogických konceptů a také objasňuje pojem dnešního tradičního školství v České republice. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření vedeného formou rozhovorů, jehož cílem je popsat zkušenosti dětí s přechodem z alternativní mateřské školy na tradiční základní školu a získat představu o problémech, nebo naopak výhodách při adaptaci na odlišný typ školy.
Principy daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování
ZIMMERMANNOVÁ, Anežka
Práce se zabývá možnostmi uplatnění principů daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování, tzn. ve školní družině a ve školním klubu. První část práce popisuje historii výchovy mimo vyučování a podmínky výchovy, jako jsou např. legislativní či organizační podmínky. Druhá část práce se zaměřuje na vlastní výzkum na třech základních školách, které využívají daltonské principy ve výuce. Smyslem výzkumu bylo zjistit, jak jsou ve školních družinách na těchto školách využívány ve výchově daltonské principy. V poslední části jsou porovnány podmínky výchovy s tím, jak výchova mimo vyučování reálně probíhá. Dále jsou zhodnoceny možnosti uplatnění daltonských principů ve výchově mimo vyučování.
Pokusnictví v Československu na příkladě škol v Michli, Nuslích a Hostivaři
Svobodová, Veronika ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Práce se zabývá pokusnými školami v Praze Michli, Nuslích a Hostivaři. Snaží se objasnit okolnosti vzniku a zániku těchto škol a postihnout jejich základní znaky. Akcent je kladen na sociální rozměr pokusnictví a jeho ukotvenost v prostředí první československé republiky. Opominuta nezůstává jejich inspirace moderními pedagogickými teoriemi. Sledovány jsou osudy některých učitelů. Opírá se nejen o archivní materiál, ale i o sérii rozhovorů s absolventy těchto škol. Na základě komparace písemných a ústních pramenů se snaží vytvořit komplexní obraz pokusného školství v Československu a v době protektorátu. V neposlední řadě se snaží zodpovědět otázku, zda mohou být pokusné školy přínosem i pro současné školství. Klíčová slova: pokusné školy, daltonský plán, pragmatismus, globalizace, individualizace, diferenciace, společenská výchova, koedukace
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938
Pokusnictví v Československu na příkladě škol v Michli, Nuslích a Hostivaři
Svobodová, Veronika
Práce se zabývá pokusnými školami v Praze Michli, Nuslích a Hostivaři. Snaží se objasnit okolnosti vzniku a zániku těchto škol a postihnout jejich základní znaky. Akcent je kladen na sociální rozměr pokusnictví a jeho ukotvenost v prostředí první československé republiky. Opominuta nezůstává jejich inspirace moderními pedagogickými teoriemi. Sledovány jsou osudy některých učitelů. Opírá se nejen o archivní materiál, ale i o sérii rozhovorů s absolventy těchto škol. Na základě komparace písemných a ústních pramenů se snaží vytvořit komplexní obraz pokusného školství v Československu a v době protektorátu. V neposlední řadě se snaží zodpovědět otázku, zda mohou být pokusné školy přínosem i pro současné školství.
Helen Parkhurstová a její vliv na vývoj pedagogického myšlení
ZIMMERMANNOVÁ, Anežka
Práce se zabývá životem a myšlenkami Helen Parkhurstové. Soustředí se především na její pedagogickou kariéru a práci na daltonském plánu. Dále vysvětluje, co to vůbec daltonský plán je, na jakých stojí principech a jak se uplatňuje v praxi. Vedle toho popisuje dobu, ve které Parkhurstová žila, a také to, jak bylo tehdy přistupováno k výuce. V souvislosti s tím srovnává myšlenky daltonského plánu s myšlenkami reformní pedagogiky a alternativních škol. Parkhurstová kladla v tomto ohledu velký důraz na individualizaci výuky a jejím cílem bylo především naučit žáky rozvrhovat si správně svůj čas a samostatně si rozhodovat o svém učení. Práce také sleduje vývoj daltonského plánu v průběhu 20. století až po dnešní dobu. Zaměřuje se na možnosti jeho využití v současném vzdělávacím systému, kde by mohl být užitečný především při práci s informacemi.
Pokusnictví v Československu na příkladě škol v Michli, Nuslích a Hostivaři
Svobodová, Veronika
Práce se zabývá pokusnými školami v Praze Michli, Nuslích a Hostivaři. Snaží se objasnit okolnosti vzniku a zániku těchto škol a postihnout jejich základní znaky. Akcent je kladen na sociální rozměr pokusnictví a jeho ukotvenost v prostředí první československé republiky. Opominuta nezůstává jejich inspirace moderními pedagogickými teoriemi. Sledovány jsou osudy některých učitelů. Opírá se nejen o archivní materiál, ale i o sérii rozhovorů s absolventy těchto škol. Na základě komparace písemných a ústních pramenů se snaží vytvořit komplexní obraz pokusného školství v Československu a v době protektorátu. V neposlední řadě se snaží zodpovědět otázku, zda mohou být pokusné školy přínosem i pro současné školství.
Daltonský plán a jeho využití v současné době
Lísková, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá Daltonským plánem a je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá vědeckou literaturou pragmatické pedagogiky, Daltonským plánem a specifikami Daltonského plánu v České republice. Cílem empirické části je výzkum sociálního klimatu v Daltonské a tradičních třídě a jejich vzájemné porovnání.
Pokusnictví v Československu na příkladě škol v Michli, Nuslích a Hostivaři
Svobodová, Veronika ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Práce se zabývá pokusnými školami v Praze Michli, Nuslích a Hostivaři. Snaží se objasnit okolnosti vzniku a zániku těchto škol a postihnout jejich základní znaky. Akcent je kladen na sociální rozměr pokusnictví a jeho ukotvenost v prostředí první československé republiky. Opominuta nezůstává jejich inspirace moderními pedagogickými teoriemi. Sledovány jsou osudy některých učitelů. Opírá se nejen o archivní materiál, ale i o sérii rozhovorů s absolventy těchto škol. Na základě komparace písemných a ústních pramenů se snaží vytvořit komplexní obraz pokusného školství v Československu a v době protektorátu. V neposlední řadě se snaží zodpovědět otázku, zda mohou být pokusné školy přínosem i pro současné školství. Klíčová slova: pokusné školy, daltonský plán, pragmatismus, globalizace, individualizace, diferenciace, společenská výchova, koedukace
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.